top of page

Artikel i Di: Därför bör arbetsgivare drogtesta personalen

  • Skribentens bild: Prodia
    Prodia
  • 17 juni
  • 1 min läsning

Uppdaterat: 30 juni

Tillförlitliga drogtester gör det möjligt att upptäcka riskbruk innan prestation, säkerhet och hälsa på arbetsplatsen påverkas. Drogtester handlar inte om att kontrollera – utan om att skydda. Prodia hjälper arbetsgivare att förebygga problem och erbjuda stöd i tid.


Thomas Lundblad, affärsutvecklare på Prodia. Magnus Fors, HR-partner på Dafgårds.
Thomas Lundblad, affärsutvecklare på Prodia. Magnus Fors, HR-partner på Dafgårds.

“De slumpmässiga testerna syftar till att kunna agera tidigt om någon medarbetare skulle vara i riskzonen,” säger Magnus Fors, HR-partner på Dafgårds, som samarbetar med Prodia för att skapa en trygg och hållbar arbetsmiljö.


Thomas Lundblad, affärsutvecklare på Prodia, har själv erfarenhet av missbruk och vet hur svårt det kan vara att upptäcka problem tidigt. Med Prodias breda salivanalys kan upp till 60 substanser spåras i ett enda test – snabbt, träffsäkert och med respekt för individens integritet.


Prodia erbjuder juridiskt hållbara analyser, utbildning för chefer och provtagning på plats. Det är ett helhetsgrepp som gör skillnad – innan problemen växer sig stora.



Vill du veta mer? Läs mer här eller kontakta Thomas direkt:


📞+46 40-689 34 30


 
 
bottom of page